קבורה חילונית טקס חילוני טקסים

טקס לוויה/ אבלות חילוני

איתכם בצערכם, לפרטים ופנייה מיידית במקרים דחופים:
הרב סיון מס 052-3366541 | הרב ד"ר אפרים זדוף 050-7393887
הרב נרדי גרין 052-4738983 | הרב אבי פסקל 052-3794576
עורכי טקסי לוויה ואזכרה יהודיים-חילונים ומלווים בתהליך האבלות.
טופס פניה לטקס אבלות 
מלאו את הפרטים בצורה מלאה ונחזור אליכם בהקדם.​


אולם, מת הנטמן באחד החלקות שיועדו לקבורה אזרחית, או בחלקה בקיבוץ שיש לו עצמאות לניהול הטקס בשטחו, אופן הטיפול בגופה, וההטמנה בקרקע ואופי ניהול הטקס יהיה לפי בחירת המשפחה: הבחירה יכולה לנוע מאי עריכת טקס כלל, דרך טקס שינוהל ע"י רב דתי אורתודוכסי, קונסרבטיבי או רפורמי. או טקס חילוני הנערך בידי איש תרבות חילוני או רב חילוני. מידת השילוב של המנהגים היהודיים בטקס היא בבחירה מוחלטת של המשפחה.

היכן ישנם חלקות קבר אזרחיות?
חוק "הזכות לקבורה אזרחית חלופית" 1996, מאפשר לתאגידי קבורה פרטיים לנהל בתי עלמין חילוניים. החוק חייב הקצאת 21 בתי עלמין בכל רחבי הארץ. שאותם מנהלים כיום מספר תאגידים: בנוסף לכך, ישנם חלקות קבורה בקיבוצים ובמושבים שבהם נערכת הקבורה כבר שנים רבות על פי בחירת התושבים וטקסי הקבורה בהם חילונים. החפץ בחלקת קבר בבית עלמין שכזה צריך לפנות לאחד התאגידים הפרטיים או לבית עלמין בקיבוץ או מושב המאפשר קבורה לתושבים מחוץ לישוב.

לפירוט מתעדכן ראו אתר חופש

עורכי טקס
אנו מציעים לכם עורכי טקסים ללויה. עורכי הטקסים באתר הם בעלי תארים מתקדמים, מכירים את העולם התרבותי היהודי מצד אחד ואת תרבות העולם מהצד האחר. אנשים עם יכולת הופעה בפני קהל, רגישים וקשובים לצרכים אישיים. עורך הטקס נפגש עם בני המשפחה, ומתכנן יחד עמם את הטקס: התכנון כולל: בחירת טקסטים מהתרבות העברית, שירה, פרוזה, השמעת מוסיקה, קטעי קריאה מן המקורות. קביעת סדר הדוברים, סיוע בכתיבת ההספדים. ככלל, תפקידו של עורך הטקס להציע מבחר של כלי ביטוי תרבותיים כלליים ויהודיים שיוכלו לבטא את הוויה רוח הנפטר והמשפחה.

אפשרי לבקש מהעמותה או הקיבוץ העוסקים בקבורה האזרחית, שאת הטקס יערוך אחד מעורכי הטקסים באתר "טקסים" הזמינים לעריכת טקס.
לבחירת עורך/ת טקס לחצו כאן לפניה ישירה
כיצד בוחרים עורך טקס? 

טקסי אבלות

כמו כן, אנחנו מציעים טקסי אבלות כמו אזכרות, טקסים בתוך ימי השבעה, ימי זכרון ועוד.

מהו טקס לוויה יהודי חילוני ?

לב הטקס נולד מתוך עולמו האישי והתרבותי של הנפטר. הוא עולה מהקשבה מוחלטת לרגשות המשפחה האבלה ודרכה הפרטית להביע את אבלה. הטקס המסורתי על סמליו וערכיו, מהווה מקור השראה אך לא מקור סמכות. לפיכך, כל המבעים הטקסטואליים ומחוות הטקס יהיו על פי ומתוך עולמם התרבותי-רוחני של המשפחה והנפטר.

מה בין קבורה אזרחית וטקס חילוני

קבורה אזרחית, הוא מושג בספר החוקים של מדינת ישראל ( "החוק לקבורה אזרחית חילופית" 1996) החוק מחייב הקצאת חלקות קבורה ליהודים וחסרי דת באחריות תאגידי קבורה פרטיים ולא באחריות "חברא קדישא". האפשרות לקיום טקס חילוני נובעת כמעט תמיד ממיקום חלקת הקבר. חלקת קבר הנמצאת בתחום אחריות "החברא קדישא" גוררת באופן אוטומטי טיפול בגופה, עריכת טקס, והטמנה בקרקע על פי חוקי הפסיקה הרבנית אורתודוכסית. אלא אם כן ישנה הסכמה של החברא קדישא המקומית לעריכת טקס מסוג אחר, עובדתית, הסכמה כזו נדירה.